AnimeNet forum
*
*
Startpagina
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 Mei 2012, 14:56:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
3538 aantal berichten in 94 topics door 269 geregistreerde leden Nieuwste lid: - yuanyiw Most online today: 6 - most online ever: 220 (29 Juni 2007, 15:20:34)
AnimeNet forum  |  Algemeen  |  Algemeen Klets Forum  |  Topic: Fluffs: wannabee vampiers, heksen, goths etc. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print
Auteur Topic: Fluffs: wannabee vampiers, heksen, goths etc.  (gelezen 5016 keer)
Dark Sabrina
Member

Geslacht: Vrouw

Imagine me trying too hard to put you from my mind

« Antwoord #25 Gepost op: 13 November 2005, 21:27:16 »

Met "light" (een beetje spottend, sorry =P) bedoel ik: wel wicca, maar niet volgens álle regels. In welke god en godin geloof je dan eigenlijk?

En ik heb wel eens gehooord dat als je achtervolgd wordt door zo'n geest, dat je dan 's nachts bloemen op het graf van een vreemde moet leggen. Is dat waar?

Intelligent girls are more depressed because they know the world.
Chishio
Call me Lumi.
Global Moderator

« Antwoord #26 Gepost op: 14 November 2005, 12:30:00 »

En ik heb wel eens gehooord dat als je achtervolgd wordt door zo'n geest, dat je dan 's nachts bloemen op het graf van een vreemde moet leggen. Is dat waar?
Tijdens het oproepen van geesten door middel van glaasje draaien, ouija-board etc, hebben kwade geesten een grote kans om jou lastig te kunnen gaan vallen. Dat achterna gezeten worden door die geest(en) ish dus wel waar.

Bloemen leggen op een graf van een vreemde ish niet waar. xD

Wat je wel zou moeten doen, als je lastig wordt gevallen door geesten, ish een paragnost om hulp vragen of zo. Die kunnen je meestal wel helpen, en ze geven je goed advies. ^^

Maar je zou zoiezo geen glaasje moeten draaien (of geesten oproepen met een ouija-board), omdat dat gewoon te gevaarlijk ish...

--------

M'n vriend vroeg me laatst ook of we misschien geesten op zouden kunnen roepen met een ouija-board. O.o
Maar ik heb nee gezegd... ik vind wel een andere manier om hem ervan te overtuigen dat er wel degelijk leven na de dood ish. =P
Niet dat hij er niet in gelooft ofzo... hij twijfelt... en hij wil erin geloven... o.o

-rolt maar weer weg-
CrystalEefi
Crystal Espeon
Administrator

Mrew *purrs*

« Antwoord #27 Gepost op: 14 November 2005, 14:31:31 »

Met "light" (een beetje spottend, sorry =P) bedoel ik: wel wicca, maar niet volgens álle regels. In welke god en godin geloof je dan eigenlijk?

Er zijn verschillende paden bij wicca. Dus dat betekend dat ze ook pagan of Neo-pagan kan zijn (ik weet niet precies wat dat inhoud btw)

De God en Godin kunnen aangeroepen worden met verschillende namen die in de mythologie bekent zijn. Dit kunnen mythologische namen zijn van onder andere de Kelten, de Grieken, de Romeinen, en de Egyptenaren.
De Godin wordt beschouwd als een kracht die permanend in de natuur aanwezig is, terwijl de God in kracht toe- en afneemt. De Godin verbeeldt de universele moeder en is de bron van oneindige wijsheid en liefde. Ze geeft leven, maar neemt het ook weer terug met de dood.
Ze heeft drie asspecten in zich: namelijk: Jonge vrouw, Moeder en Oude Wijze. Deze asspecten worden gesymboliseerd door de wassende maan, volle maan en afnemende maan. Vaak wordt de Godin aangeroepen met de naam Aradia.

De God wordt vaak afgebeeld als de Gehoornde God. Dit is het eerste beeld van de God dat in de geschiedennis bekent is en beeldt een grote kracht uit. Vaak wordt aan de God de Keltische naam Cernunnos gegeven, maar ook vaak gebruikt is Karnayna.
De God wordt geassocieert met de kracht van de Zon en dus ook met de wissling van de seizoenen.
Met Yule (21 December) wordt de God geboren en is nog kind tot aan de Lente (21 Maart). Daarna wordt de God steeds volwassener. Na de Zomer (21 Juni) nemen zijn krachten weer af totdat hij zich met Lughnasadh (1 Augustus) oppofferd zodat het land weer vruchtbaar kan worden en reist naar de Onderwereld. Daar komt hij met Samhain (1 November) aan.

I can hear footsteps coming up behind me again today, Oyashiro-sama is stalking me! ♫
Gomenasai, gomenasai, gomenasai... Hauhau~
Dark Sabrina
Member

« Antwoord #28 Gepost op: 14 November 2005, 19:17:55 »

Dat van die goden lijkt best wel op zes goden die je bij het hindoeďsme hebt: daar zijn er drie mannen en drie vrouwen die over de geboorte, het leven en de dood gaan. En dan doen ze nog moeilijk over cultuurverschillen. ~~

Maar wat kunnen geesten nou eigenlijk doen als je ze kwaad maakt, behalve dan je de stuipen op het lijf jagen?

CrystalEefi
Crystal Espeon
Administrator

Mrew *purrs*

« Antwoord #29 Gepost op: 14 November 2005, 19:41:20 »

Hehe, dat kan wel, maarja, eig lijken meer dingen op elkaar ^^;

I can hear footsteps coming up behind me again today, Oyashiro-sama is stalking me! ♫
Chishio
Call me Lumi.
Global Moderator

« Antwoord #30 Gepost op: 15 November 2005, 17:53:33 »

Maar wat kunnen geesten nou eigenlijk doen als je ze kwaad maakt, behalve dan je de stuipen op het lijf jagen?
Ze kunnen je gek maken, en je nare dingen laten doen waarmee je andere mensen, of jezelf veel pijn doet.
In sommige gevallen ish het zelfs zo erg dat mensen zelfmoord plegen omdat ze denken er zo vanaf te kunnen komen, of omdat de geest hun dat opgedragen heeft... O.o

-heeft zoiets een keer in een documentaire gezien- ._.
Dark Sabrina
Member

« Antwoord #31 Gepost op: 15 November 2005, 21:07:45 »

Freaky... En gebeurt dat dan met iedereen die een keertje glaasje draait?

Chishio
Call me Lumi.
Global Moderator

« Antwoord #32 Gepost op: 16 November 2005, 13:34:24 »

Freaky... En gebeurt dat dan met iedereen die een keertje glaasje draait?
Nee... maar het kan gebeuren... D:

o_o ... Misschien ish het mogelijk om glaasje te draaien met iemand die er veel verstand van heeft?
Dan zou ik dat veel liever met iemand doen die er veel verstand van heeft, dan dat ik het zelf zou doen...
CrystalEefi
Crystal Espeon
Administrator

Mrew *purrs*

« Antwoord #33 Gepost op: 16 November 2005, 16:16:14 »

Mja, dan zou t denk ik stuk minder eng zijn.. volgens mij moet je er ook tijdens dat je t doet niet aan twijfelen of iets gebeurd, want dan gebeurd er juist iets etc o_o

Chishio
Call me Lumi.
Global Moderator

« Antwoord #34 Gepost op: 16 November 2005, 17:49:07 »

Mja, dan zou t denk ik stuk minder eng zijn..
En veiliger. =)

volgens mij moet je er ook tijdens dat je t doet niet aan twijfelen of iets gebeurd, want dan gebeurd er juist iets etc o_o
Idd. xD
Da's meestal zo. Net zoals hopen dat het gebeurt, en er zeker van zijn dat er iets gebeurt. Als je dat doet, gebeurt er meestal niets. Vaagjes ish. x)
CrystalEefi
Crystal Espeon
Administrator

Mrew *purrs*

« Antwoord #35 Gepost op: 16 November 2005, 17:55:52 »

Dat oowk X'3
Heh, ja, klopt wel =P

Maar ik denk zowiezo dat ik t niet zou doen =p lijkt mij niets.. Ik pendel wel/leg tarot kaarten/kijk in glazen bol <3
Och, eig moet ik nog runen stenen maken ook, dan heb ik zo'n beetje alle Orakel mogenlijkheden.. denk ik

Chishio
Call me Lumi.
Global Moderator

« Antwoord #36 Gepost op: 16 November 2005, 18:03:31 »

Hehe. x3
Yeah... doe 'k ook veel liever. =D
En als ik contact met geesten wil, komen ze wel... meestal heel onverwacht... en 't ish niet echt contact... maar toch. o.O;

Hmm... d'r was ook nog iets met thee, waarbij je, als je je thee hebt opgedronken, die overblijfselen (stukjes van die blaadjes, weet ik veel hoe dat heet xD) kunt lezen of zo. =3
En d'r zullen vast nog wel meer van die dingen zijn. o.o

x3 -krijgt opeens zin om meer van die dingen op te zoeken-
CrystalEefi
Crystal Espeon
Administrator

Mrew *purrs*

« Antwoord #37 Gepost op: 16 November 2005, 18:16:16 »

mja, dat stond in me w.i.t.c.h.. theeblaadjes lezen..
Er was ook nog iets met dobbelmagie... waar dat weet ik niet meer zo goed..
Ik vraag me af op wat voor soort stenen je die runentekens moet zeten.. =p

Chishio
Call me Lumi.
Global Moderator

« Antwoord #38 Gepost op: 16 November 2005, 20:12:39 »

Ah, ja. xD 't Heet theeblaadjes lezen... d'oh. x);;

Dobbelmagie... o.o -nog nooit van heeft gehoord- =o -meer over wil weten- xD -googlen gaat-

Goeie vraag, over op welke stenen je runentekens zou moeten zetten... o.o;
Misschien op van die kleine zwerfkeitjes of zo? Dunno... =3
-zal 't eens opzoeken-
CrystalEefi
Crystal Espeon
Administrator

Mrew *purrs*

« Antwoord #39 Gepost op: 16 November 2005, 20:20:32 »

kweenie, maar ik denk dat ik ze dan maar ga kopen, ik ben niet zo handig.. dan heb ik liever voorgemaakte XD..

Dark Sabrina
Member

« Antwoord #40 Gepost op: 20 November 2005, 23:03:18 »

Theeblaadjes lezen, net als bij Harry Potter. XD Dat is nou één van de dingen waar ik echt niet in geloof. Ik zag trouwens een documentaire op National Geographic over oplichter-geestelijken. Dat vind ik wel het allerergste, wannabies gaan dan nog wel.

Shandris
Rigor Mortis
Member

Give a cheer for all the broken!

« Antwoord #41 Gepost op: 09 Juli 2009, 22:36:05 »

Buiten de wannabes is er nog iets wat ik me afvraag.

"Echte" goths of eender wat, die dus voldoen aan het plaatje, worden aandachttrekkers genoemd als ze geen etiket willen. Maar wat als deze mensen eerder toevallig zo zijn, maar ze geen interesse hebben in etiketten of het niet weten? Wat zijn die dan? Wannabes, aandachttrekkers, geef je ze een etiket of laat je ze met rust?

Ik ben ergens zo ziek van dit gedoe. Hoe vaak ben ik al niet iets genoemd wat ik niet was, niet wou zijn of niet wist. Hoe vaak lijk ik niet te worden beoordeeld op basis van kleren of muziek, waarvan ik zelf vaak geen idee had waar het onder viel en daar ook geen interesse voor had. Het ging zover dat ik mijn haar bruin verfde door de wannabe-mensen en normale kleren begon te dragen. Ik praat nooit meer over muziek met mensen irl, juist omdat je dan een wannabe genoemd wordt als het toevallig geen gothic band is waar je gek op bent, en je opeens aangestaard wordt als een godin als het wel zo is. Ik reageer soms zelfs nauwelijks als het over een band gaat die ik goed vind. Juist daarom. Er zijn tegenwoordig ook mensen die 'in het plaatje passen' (dus naar gothic bands luisteren en niet naar Evanescence ofzo), maar nog steeds alleen maar om aandacht. Zijn die mensen dan zo echt?

Je hebt natuurlijk ook nog altijd de mensen die van niks weten, en die je voor "emo" uitschelden terwijl je er helemaal zo niet uitziet... mellow Sommigen vinden emo aandachttrekkerij of een stijl zonder echte inhoud en zeggen dat emo's mensen zijn die niet weten waar ze voor staan. Wie heeft een mening?

En... Sommige mensen beweren "gothic" gekleed te zijn, terwijl ze alleen zwart dragen. Maar dan zwarte kleren die bij mij onder de noemer 'gewone' kledij vallen. In dat geval zou mijn moeder ook voor goth aanzien kunnen worden. Of je hebt mensen die eerst steevast beweren een goth te zijn en daarna zijn ze plots tegen etiketten, en beweren ze dat ze het niet zijn. Mode, iemand?

En nog even lachen:
"Echte goths zeggen dus wel nooit dat ze een goth zijn! [...] Maar ik ben dus wel een goth, hč!"
rolleyes

Your misery and hate will kill us all.
So paint it black and take it back
Let's shout it loud and clear

Do or die, you'll never make me
Because the world will never take my heart
Go and try, you'll never break me

I won't explain or say I'm sorry
I'm unashamed, I'm gonna show my scar
Listen here, because it's who we are
I'm just a man, I'm not a hero
Just a boy, who had to sing this song

I don't care!
Kuromi
Member

(。◕‿‿◕。)

« Antwoord #42 Gepost op: 10 Juli 2009, 20:59:17 »

Heb vaak ook last van zo'n mensen.. sleep Ik moet maar naar buiten gaan of mensen roepen me aan met "emooo" of w/e alleen maar omdat ik vaak zwart draag en gewoon draag wat ik mooi vind. Meestal heb ik zelfs gwn kleren aan die in zijn terwijl ze dat roepen.. -.-
En ja ik heb een "emo-kapsel" maar ik had al zo'n kapsel voordat ik wist wat emo was, en het was geen poging om er emo uit te zien. (wou eruit zien als animecharacter hehe.. ^^; )

CrystalEefi
Crystal Espeon
Administrator

Mrew *purrs*

« Antwoord #43 Gepost op: 10 Juli 2009, 23:16:09 »

uch... ken het ja, niet zo zeer het emo noemen of iets, maar voornamelijk de leuke modetruttjes die naar me staren... alsof ik niet aan mag hebben wat ik aan heb.. zucht.. Dan staar ik altijd terug van: Laat me eens met rust ofzo..

Ik vind nog steeds, ik draag wat ik mooi vind, vind je het niet mooi, pech.

Shandris
Rigor Mortis
Member

« Antwoord #44 Gepost op: 10 Juli 2009, 23:27:26 »

Emo is nu wel in, dus als je kleren draagt die nu in zijn, zit de kans er toch wel in dat die kleren voor emo-kledij kunnen doorgaan. En van dat kapsel... Ik had vroeger ook een half emo-kapsel, nu opnieuw, maar dat valt op zich niet op. Ik heb wel eens een kapsel gehad dat er érgens voor door kon gaan, het was geen emo-kapsel maar ik kan de link wel zien, toen heb ik het wel twee of drie keer gehoord. Maar dat kapsel heb ik ook niet lang gehad.

En misschien ga ik nu veel tegenstand krijgen als ik dit zeg, maar toch ga ik het zeggen. Mode, als kleding die nu in is, is niet wat de zogenaamde "modetrutjes" of "modesletjes" dragen. Emokledij is nu in, dus is emo de mode. Niet bij iedereen even extreem, natuurlijk. Maar wie hoort wie een modesletje te noemen?

I don't care!
CrystalEefi
Crystal Espeon
Administrator

Mrew *purrs*

« Antwoord #45 Gepost op: 11 Juli 2009, 14:05:08 »

ik zie de modetrutjes meer als persoontjes die naar je staren en je neerhalen om wat je draagt. En je dan ook echt aanstaren van: "Ik vind dat niet mooi, dus hoe durf je dat aan te doen" of de mensen die als je langs loopt gaan lachen, naar je wijzen en dan dingen fluisteren terwijl jij het nog kan horen

Shandris
Rigor Mortis
Member

« Antwoord #46 Gepost op: 11 Juli 2009, 18:07:46 »

Daar heb ik gelukkig niet al te veel last van. Ik merk het nooit als mensen naar mij kijken of praten over mij terwijl ik in de buurt ben, en als ik het wel hoor, laat ik ze meestal niet zomaar zo praten. Moet echt rot zijn voor de mensen die dat wel merken en daar ook echt last van hebben.

I don't care!
Kuromi
Member

(。◕‿‿◕。)

« Antwoord #47 Gepost op: 19 Juli 2009, 01:38:26 »

Ik trek me er meestal niet zo veel van aan. Tenzij ze me echt irriteren zoals bv op de trein naast me komen zitten en steeds irri opmerkingen geven.. sleep
K'heb al heel m'n leven m'n eigen stijl en ben echt niet van plan dat te veranderen voor een paar losers.
Mode slaat echt nergens op, waarom zou je alleen dingen mooi vinden omdat ze in zijn terwijl je ze daarvoor haatte..

Vroeger droeg ik vaak streepjes voordat het in was, al die modepoppetjes lachden me ermee uit, totdat het in werd en ze het zelf begonnen dragen. Toen ik ze ermee confronteerde zeiden ze doodweg dat het nu eenmaal de mode is. Alsof ze zelf geen eigen mening hadden.. sleep

Shandris
Rigor Mortis
Member

« Antwoord #48 Gepost op: 19 Juli 2009, 13:52:34 »

Dat is zo lame. Er zat ook ooit eens een meisje bij mij op school die zei dat ze nooit zo'n t-shirt zoals de mijne zou dragen, maar een half jaar later had ze bijna dezelfde in het wit.

Mensen zijn nu eenmaal beďnvloedbaar. Niets aan te doen I guess.
(Ik wil daarmee op zich ook niet zeggen dat dat fout is.)

I don't care!
Pagina's: 1 [2] Print 
AnimeNet forum  |  Algemeen  |  Algemeen Klets Forum  |  Topic: Fluffs: wannabee vampiers, heksen, goths etc. « vorige volgende »
Ga naar: